lördag 4 september 2010

Givande utflykt.............

....... på många sätt.
.
Vi har förmånen att sluta tidigare på fredagar, både maken och jag. I går utnyttjade vi möjligheten och tog en tur till Öland. Målet var Solberga Gård, ovanför Köpingsvik, men tyvärr måste jag säga att deras gårdsbutik var en stor besvikelse. Inget kött och dåligt med grönsaker, det må va hänt att allt är ekologiskt, men ändå....... Jag ställer ändå krav, jag vet vad min trädgård kan prestera och även det utan konstgödsel!
.
I stället blev det först fika med underbar utsikt över sundet och sedan gårdsbutiken Stenladan i Algutsrum. Vi fyllde bilen med lingon, västeråsgurka och potatis av lite olika sorter.
.
I Kalmar blev det till att handla kött och tills sist hem igen och tända grillen.
.
Inte nog med detta två i natt stod vi utanför Corehouse i Kalmar och plockade upp dottern och en av hennes kompisar. Så gissa om man är trött idag!
.
Ha en alldeles underbar lördag och passa på att utnyttja det härliga vädret. Tjineling

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Härlig bild ... och vilken massa lingon!
:)