torsdag 27 maj 2010

Växthusromantik..................

........ drömmer jag fortfarande om! Jag har det mest oromantiska växthus man kan tänka sig, men det är funktionellt. Tur att tomater inte verkar bry sig om romantik eller inte, de blommar snällt ändå ;)
.

Tack vare att växthuset är byggt över en gammal källaringång, har jag en fantastisk takhöjd. Det är av det skälet jag bl.a kan ha fikonträd, det står i kruka och vi släpar det ut och in vartefter årstiderna växlar. Tur att det finns pirror!
.
Fikonträdet måste klippas in till 3,5 meters höjd varje höst, det skär i själen. Men annars skulle trädet frysa fötterna av sig :)
.
Snart helg! I morgon blir det fredagsmys och på lördag är det en tripp till Öland inplanerad, håller tummarna för att vi får sol. Hade tänkt ta kameran och en picknick-korg på utflykt på Alvaret, hoppas att jag kan hitta lite vackert att föreviga!
.
Ha en härligt torsdagskväll, nu ska här kokas pasta och förbereda kvällsvard. Tjingeling

Inga kommentarer: