måndag 17 maj 2010

Snälla vädergudarna.......

.... ge oss lite värme. Fröerna kommer inte ner i jorden och får ge nytt liv, i alla fall inte bönorna som vill ha 15 grader i jorden - det har vi inte ens i luften. Salladsfröna skulle åkt ner i går - men varför göra idag det jag kan göra i morgon! I kväll SKA de ner i lådorna, så det så!
.
Nu börjar planen att sätta sig, stommen är på plats. Träd, buskar och rosor, två buskar saknas ännu - herr och fru havtorn, Romeo och Julia. Till resten är det tid och pengar som saknas.
.
Vi har verkligen sparat det mest tids- och pengakrävande till sist..
Markbeläggning, mur, staket mot norr och det stora växthuset. Men den som spar........ och är envis....... till slut ska det gå ;)) Å förresten, Rom byggdes inte på en dag!
.
Skrämmaren? Ja i dag har jag jagat kaniner på andra sidan huset istället - så vem vet. Jag tror det är för tidigt att säga om det funkar eller inte.
.
Ha en riktigt bra måndagskväll, det ska jag tillsammans med mina salldsfrön. Tjingeling

Inga kommentarer: