onsdag 12 maj 2010

Striden trappas upp...........

......... vet ni vad?
.
Jag har ledsnat på vildkaniner och grannarnas katter och gjort slag i saken. Jag har skickat efter en "Trädgårdsvakt" som lär "skrämma" bort djuren med hjälp av ultraljud. Leverans i nästa vecka, rapport följer. (bilden har jag lånat från http://www.motavack.se/)
.

Nu till något mycket roligare! I morgon bär det av till Skåneland och Österlen, vi har planerat att besöka Buhres fisk i Kivik och Ingelsta kalkon. Har vi tur finns det kanske någon öppen planskola eller så ;))
.
Slutmålet är Malmö för att hämta dottern och hennes kompis, för lite ledighet hemma och "riktigt mat". De ska ner igen i nästa vecka för slutpluggande och sista muntan innan studenten.
.
Nu ska jag förbereda lite god mat för kvällen och en picnic-korg till i morgon. Ha en riktigt go onsdag. Tjingeling

4 kommentarer:

Elle sa...

Skåne är fint bara att köra igenom!
Jag har bott "till vänster" om din karta!

Tack för din kommentar, lät ju riktigt gulligt det där. Fler som har lämnat hemorten för en karl! *ler*

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Cat,
JAg bor som sagt i skåne land en bit utanför Lund och jag har några ställen som jag varmt kan rekommendera. Bla. Åbergs trädgård ligger i Ystad kommun http://www.abergsgarden.nu/
och på vägen hem ta Lödde plantskola http://www.loddekopingeplantskola.com/

Vi har problem med katter här och jag är väldigt nyfiken på hur din nya vakt kommer att fungera.

Ha en bra helg
Kram Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Glömde att skriva att det är växtbytar dagar på botaniska trädgården på lördag i Lund.

Anna

Tant Grön sa...

Hej, vad härligt med en tur till Skåne!
Om ni ska till Kivik så rekommenderas en visit på Ulriksdals plantskola. De är experter på julrosor och har massor av underbara sorter.
Och missa inte ramslöksblomningen vid kungagraven i Kivik!
För övrigt instämmer jag i rekommendationen av Åbergs utanför Ystad.
Hälsa Skåne!