fredag 3 november 2023

Gott kaffe för en god sak


Te eller kaffe eller både och kanske?

Jag och vi dricker både te och kaffe, det beror lite på stunden och klockslaget. Jag dricker kaffe fram till lunchtid, sedan går jag över till grönt te :-) Annars ligger jag vaken halva natten.

Sen måste jag erkänna att jag är kräsen när det gäller kaffe :o


Zoegas, någon färdigmald mörkrost utan syra till vardags. Till helgerna maler vi själva, gärna kaffe från något mindre rosteri. Just nu är vi helt insnöade på Svanfeldts kaffe, tidigare var det Balck's från Kalmar.

Vi brukar köpa Svanfeldts provbox som innehåller 5 olika sorter, alla lika goda om ni frågar mig.


Utöver provboxen brukar jag även beställa deras säsongskaffe, nu är det altså säsong för julkaffe :-)

Redan fredag, en regnig sådan, och i morgon är det "Alla helgons dag" med fackeltåg och familjemiddag.

Ha en fin avslutning på fredagen och en bra start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja det där med kaffe är ju verkligen spännande. I skåne där dricker många Zoega och där smakar det jättegott. Om jag brygger kaffe med Zoega här så är det inte alls lika gott. Tror det beror på vattnet. Här är det Lindvalls kaffe som gäller. Ett kafferosteri i Uppsala. Kram Pia

HWIT BLOGG sa...

Vad vore livet utan gott kaffe?! I veckorna blir det Zoegas Skånerost...för att vakna till :) Julkaffe låter spännande, det måste jag testa.
Ha en fin helg!
Kram från ett mulet Öland & Titti