onsdag 22 november 2023

Astrids jul


Jag misstänker att många, precis som jag, har vuxit upp med Astrid Lindgrens sagor, berättelser och filmer. Jag har älskat dem alla och levt mig in i hennes figurers livsöden. När jag då hittade en kokbok med inspiration från Astrids jular och recept av Fredrik Eriksson, var det bara att slå till.

Boken är full med utdrag ur jularna i hennes böcker, blandat med historier från Astrids barn och släktingar. Mathistoria och sen då recept från advent till trettonhelgen.


Men arma människa, tänker ni säkert, köpte hon inte nyss en annan bok med ungefär samma upplägg?

Jajamen, det gjorde hon, men den är utläst och recepten som ska användas är väl uppmärkta.


Ett recept jag inte kommer prova, är leverpastej!!
Hua för inälvsmat.

Onsdag och jag njutläser Astrid Lindgren.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: