tisdag 7 november 2023

DIY i Novent


Jag är inget stort fan av vintern som sådan, men jag älskar tiden fram till advent och jul. Jodå jag inkluderar även nyår och trettonhelgen i julhögtiden.

Om någon mot förmodan känner sig sysslolös så här inför advent har jag några boktips för DIY.

Vinterstjärna och Iskristall från 2022, älskar du pappersstjärnor eller att pyssla med papper och tapeter är det här definitivt en bok att låna/köpa. Inte så mycket att pyssla för mindre barn, men tålmodiga, lite större.

Julprassel och decembermys från 2021 innehåller allt från recept till pyssel, planering för novent, advent och jul.

Underbara vinter från i år är i mina ögon den ultimata vinterboken från novent till trettonhelgen med härliga berättelser, pyssel och recept.

Gillar man inte julpyssel eller julrecept, kanske Vinterodling från 2018 kan vara något?
 

Hur pysslig min egen Novent- och Adventtid blir, hänger mycket på min arbetssituation.
 
Jag kommer att prioritera allt som går att äta framför det som bara är till lyst. 
Jag kommer prioritera växter och blommor framför girlanger och stjärnor.
Jag kommer att prioritera avkopplande pyssel framför frustration och tidskrävande.
Med andra ord kommer receptdelarna i böckerna bli välbläddrade i år.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Mysiga boktips så här i novemberrusket. Själv nördar jag in mig på amerikanska julfilmer. Ja jisses hur det kan bli. Kraaam Pia