tisdag 14 november 2023

Saffran - hemodlad


Hur läckert är inte det här?
Jag satte ju ett trettiotal saffranskrokusar, döm om min förvåning när de kom upp efter bara några veckor :o
Ett tiotal hann också med att blomma fram till i söndags, jag får kolla till helgen om de klarade temperaturskiftningen, men troligtvis inte.


Jag lyckades med bedriften att skörda från sju-åtta stycken i alla fall :-)
Inte så att det räcker till något saffransbak direkt, men kanske att smaksätta någon sås eller risotto eller så.

Tisdag och det är alldeles strax dax att baka saffransbullar. Till helgen får det med bestämdhet bli <3

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken lycka och lyx att ha egen saffran i sin trädgård. Nu blev jag lite sugen på at baka saffransbröd. Kraaam Pia