måndag 13 november 2023

Lysa upp trädgården


Men jösses!
Hur mörkt kan det bli?
I dag har det dessutom slagit om temperaturmässigt, vilket fört med sig dimma. Såg knappt handen framför mig bitvis när jag körde hem från jobbet.

Nu längtar jag verkligen efter att får tända adventljusstakar och stjärnor, men först tvätta alla fönster.


Nu har vi äntligen nått en av mina målbilder i trädgården, belysning på vårt vackra valnötsträd. Två spotar fick det bli, dels för att inte blända grannen och dels för att inte blända oss.
Runt köksträdgården, trätt i kastanjestaketet, har vi haft slinga ett par år. Den verkar kunna hänga med en vinter till. Precis som slingan på trappräcket vid köksingången.
 

Det blir lite lagom så här, i väntan på adventsbelysningen.

Måndag och dimman ligger tät, både ute och i min hjärna.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint att belysa trädet. Ja nu behöver man varendaste liten lampa där ute. Kraaam Pia