måndag 24 juli 2023

Vid regnbågens slut


Ölands Södra odlingslandskap är något alldeles speciellt och precis just det som visade sig vid regnbågens slut. Alltså de mättade färgerna från det gulbrända gräset tillsammans med det väldigt speciella ljus som just södra Öland bjuder på, det knockar mig varje gång.
Vill bara sätta mig med pensel, färger och staffli! Men det får bli i ett annat liv. 


Solens och vindarnas ö bjöd på ordentligt med vind den gångna helgen. Både surfare och kitare såg riktigt nöjda ut.


Finns det något härligare än att sitta vid en klapperstrand och bara lyssna på vattnet som överröstar allt annat?


Pålandsvind och inga badkläder, väldigt amatörmässigt misstag om ni frågar mig ;-) Kommer inte att upprepas!


Första semesterdagen och jag känner att jag äntligen kan lita på min iMac igen. 
Tack vare strulet, med först min blogg och sedan dator, blev jag med nytt kamerahus. Inget spontanköp, även om det kan låta så. Jag har länge letat efter ett prisvärt Canon EOS 5D mk III, dvs efterträdaren till den Mk II jag har haft så länge. Jag vill ju fota fullformat, men har inte råd med en 1D!
Lagom till midsommar kunde jag slå till på ett bättre begagnat hus från Nybro Foto & Atelje när jag ändå hade min Mk II inne för sensorrengöring. Samtliga bilder från Öland är mina allra första bilder med nya kamerahuset och jag är riktigt imponerad över färgspektrat :-)


Måndag och jag ska precis avnjuta semesterns allra första semesterfrukost :-)

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: