måndag 3 juli 2023

Kompostvilde och halv storm


Alltså, har ni sett?
Jag planterade västeråsgurka på komposterna, precis som förra året, men man kan väl säga att det inte fungerar lika bra. Av olika skäl!
Kompostvilden i bakgrunden är något självsått från komposten, troligtvis något slags pumpa. Men helt klart är att den plantan tar över hela den ena kompostbingen och inkräktar rätt så bra på nummer två också. Vad det blir av det hela får framtiden utvisa.

Vilket väder?
Halv storm, eller kanske nästan storm, elva grader på morgonen och moln i alla dess färger som swishar över himlavalvet. En del moln innehåller vatten andra inte, men eftersom det blåser så hiskeligt landar väl inget vatten där det behövs?
Det tråkiga är att växterna blåser sönder och samman. Men, men, det är väl det som är vår utmaning, vi som fritidsodlar. Tur att jag inte har min inkomst från odlingarna i alla fall!

Måndag och vi blåser bort om vi går ut, håller mig inomhus i sällskap med min fönsterfärg och målarpenslar istället.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: