lördag 8 juli 2023

Tittar på färg som torkar


Vad gör man inte för att bli klar enligt tidplan!

I går kväll la vi ihop fönstret efter målning och härdning mellan fönstren. Medan maken fixade förrätten skrapade, tvättade och tejpade jag fönstret på utsidan.
Sedan i morse var jag uppe med tuppen för en första strykning på utsidan av fönstret, enbart för att kunna göra en andra strykning i kväll. Phui!
Där rök den sovmorgonen!

Men sitta och titta på färgen medan den torkar, det gör jag inte. Jag passar istället på att rensa fram köksträdgården bland allt ogräs som vädrade morgonluft efter regnen. Tro det eller ej, men jag hittade faktiskt lite ätbart till och med :o


Fönsterfodret är färdigmålat och får nu härda i lugn och ro.

Lördag och det pysslas med lite av varje, medan vi försöker njuta av det soliga vädret.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

Inga kommentarer: