tisdag 18 juli 2023

Dags för nedräkning


Jamen, äntligen då!
Nedräkningsvecka - snart semester. Den som spar, den får ganska sen semester. 
Men vet ni, jag älskar att ha sen semester.
Men jag kan lova att jag längtar efter att sitta här i solnedgången i fotogenlampans sken.


Med sen semester får jag njuta av våra dahlior, för de är verkligen sena efter den kalla våren.


Kanske till och med kan få plocka mig några buketter, nu när nyckelpigorna gjort sitt och fått bort de flesta bladlössen.


Jag längtar efter att känna att jag hinner ta tag i ogräset, ta tag i buskar som behöver klippas och framför allt vara ledig från lönearbete i fyra veckor.


Växthuset börjar se igenvuxet ut, men mest från utsidan. Nu är det chili i de stora zinkkorgarna igen. Ordningen är återställd så att säga.


Andra amaryllisen att slå ut, samtidigt som det är knoppar i fler.

Tisdag och bara tre arbetsdagar kvar till semestern.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: