torsdag 13 juli 2023

Någon enstaka


Någon enstaka dahlia har börjat slå ut och det är massor av knoppar. Ser verkligen fram mot att kunna plocka in fräscha blommor så fort de gamla vissnat. Luktärterna går bra att ta in, bara man ser till att ta med en del av grenen, själva blommorna är alldeles för korta för vas.


Som jag skrivit tidigare, alla mina dahlior går i samma färgskala, rosa-aprikos-mörkt vinröda. Den här gillar jag extra mycket som har hela färgskalan i sig.

Torsdag och bara en enda dag kvar att jobba denna veckan. Nästa vecka börjar nedräkning till semester även för oss!

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Sååå söt bukett! Luktärter är ju en favorit doftmässigt. Jag tror det mesta har torkat bort av det jag sådde i våras...eller så åt haren upp allt!
Njut av söndagen (och solen!)
Kram från Titti