söndag 2 juli 2023

Bland målarpenslar, saftkladd och sockerärter


Ja jösses, 'Lokförare Bergfälts jätteärt' levererar verkligen :o Innan jag började odla jätteärten tyckte jag att 'Shiraz' (den mörka i bild) hade stora baljor.
I kväll blir det frasstekt skreifilé med sockerärter :-)

I morse målade vi i skift, maken och jag, föst målade maken utsidan av fönsterfodret och sedan tog jag över penseln och gav fönstret en första strykning mellan rutorna.
Vi vet vad vi har att göra de närmaste två veckorna :o


Flädersaften silades av, hälften tappade jag på petflaskor och hälften i påsar och allt åker ner i frysen för bästa hållbarhet.


Så grönt och lummigt det är utanför köksfönstret, valnötsträdet tar verkligen all insyn :-)

I dag har verkligen vädret varierat, sol, ösregn, storm och så börjar det om igen.
Under skurarna har vi försökt att planera upp resten av sommaren, vi har visserligen tre veckor kvar till semester. Men det händer saker både innan, under och efter semestern som behöver planeras in och balanseras med fönsterrenoveringar, lönearbete och golfspel.

Söndag och en tidig middag står snart på bordet. 
Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3 

Inga kommentarer: