tisdag 30 juli 2013

Överflöd ........


....... trots semestertid gäller det att komma ihåg att ta hand om överflödet. Jag passar alltid på att ta in gröna kryddor för torkning, här är det vinterns bearnaisesås som hänger och torkar till  ;) franska dragon med andra ord.

När kryddorna torkat upp efter det lätta regnet är det dags att ta in mer och förbereda örtsaltet, som vi förbrukar rätt mycket av.


Ta hand om grönsaksöverflödet är ett sant nöje, röror är inte så dumt. Ratatouille är ett perfekt tillbehör till grillat, recept hittar finns HÄR.

Ha en skön tisdag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad bra det är med lite överflöd.. Har du recept på örtsalt eller hur gör du? Jag ska nämligen bidra med det till vår skördefest i september. Tack på förand Kraaam Pia

Meta sa...

vad får du all energi ifrån??? jag önskade jag hade bara hälften av den. Här har det verkligen blivit en stilla lunk av semestern. Sak nog i alla fall försöka ta reda på lite kryddor i år. Och alla krusbären.
Ha det sååå gott kram Meta

Elle sa...

Min fd grannfru, som kan mycket om örter, har lärt mig att man ska ta in örter vid lunchtid när solen skiner. Då är det bästa aromat utvecklat. Det samma gäller för t ex fläderblommor. Men det kanske du redan visste...?
Låter smarrigt iallafall...dina matplaner.
Kram Elle