onsdag 17 juli 2013

Nytt ......


...... så här de sista skälvande dagarna före semestern var jag bara tvungen att unna mig lite nytt, lite nytt till köket.


En ganska stor pajform, med löstagbar kant, som dessutom är riktigt hög. Perfekt till mina pajer ;)
En brännare, så nu jä...r ska här brännas italiensk maräng och socker.
Konservburkar har jag lådvis - men inte fullt så många packningar, så det var dags för påfyllning i olika storlekar.
Till siste en glashandduk av lin, nu ska väl i alla fall glasen bli fläckfria.

Nu är det bara två dagar kvar innan jag får stämpla ut för semester, det ska verkligen bli skönt. Första semesterdagen är redan inbokad, det blir en resa till Kalmar och kiropraktorn :o Så slipper jag väl kanske gå runt som en halt höna resten av semestern, tänkte jag.

Ha en underbar onsdagskväll och glöm inte njuta av nuet. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Roligt med lite nytt. Jag fick en brännare i julklapp eller om det var i födelsedagspresent. Konservera på nu.. Kraaaam Ppia