måndag 1 juli 2013

Bubbligt värre .....


...... ibland gäller det att ha tur! Jag satte ju mousserande fläderlemonad förra helgen och allt gick som en dans, men ......

.......men när vi åkte i väg till Norrköping och Bråvalla i onsdags, glömde jag av min högexplosiva flaskor. De  blev kvar på bänken i köket i full sol!


Men, som sagt, det gäller att ha lite tur ibland och hållbara flaskor. De franska lemonadflaskorna med patentkork höll för trycket! Receptet finns utlagt HÄR om någon vill testa.
Nu har jag satt ytterligare en omgång, den här gången tänker jag mig rosé (och framför allt inte lämna flaskorna obevakade ;)).


Jag använder blommorna från vår purpurfläder. Blommorna är mycket mindre än på vanlig fläder, men de har precis lika god flädersmak.

Ha en underbar måndagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Låter spännande. det får jag nog testa en liten sats i alla fall. Har ju dåligt ed förvaring på kolonin.
Då fick jag svar på min fråga om rosa flädern att saften är lika god har hört att den inte är det nämligen.
Ha en fin tisdag
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Fint med purpurfläder... Jag har inga blommor alls i år.. Kraaaam Pia