onsdag 3 juli 2013

Konservera skörden ......


....... jag fortsätter att tråka ut er med lite tjat om att det gäller att passa på att ta hand om överflödet. Därför har det kommit en ny variant på konservburkar i min ägo (som om jag inte hade några innan ;)).

Den här gången har jag tänkt att testa de amerikanska Mason Jars från Ball. 6 stycken har jag lyckats lägga vantarna på :D


Skillnaden på dessa och mina klassiska svenska, är att locket är i två delar - en flat bricka med gummipackning och en stålring. Man slipper alltså bygeln och de konserveras inte i så hög temperatur. Fortsättning följer.


Vi fortsätter att frossa i de underbara svenska jordgubbarna, de här ska vi äta bara som de är. Men på fredag hämtar jag en hel låda - då blir det både sylt, glass, bakat och kanske saft om andan faller på. Me like!


Ha en underbar onsdagskväll och glöm inte att njuta av livet. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: