fredag 26 juli 2013

Inte många knop ......


...... näe idag är det låg tomgång på Storegårdsgatan - värmen tar ut sin rätt. Håller mig i den lite svalare skuggan idag, värken i nacken gör att huvudet inte riktigt vill vara med - som tur är har jag en ny date med kiropraktorn inbokad på måndag morgon.
När maken kom från dagens tandläkarbesök hade han med sig underbara körsbär från svärföräldrarnas trädgård. Perfekt mogna och lätta att kärna ur, nyfikna på vad jag gjorde? Kolla HÄR.


När det är så här varmt äter vi sent på kvällarna - då är det mysigt att tända ljus på altanen och göra det lite kvällsmysigt. En gammal urdiskad korvburk, några slipade svarta stenar, ett vitt sidenband och ett ljus - vips har man en "stormlykta".


Den stora franska flasktorken får tjäna som ljushållare, precis som i jultider ;) Gott om pinnar att hänga ljuslyktor på.

Ha en härlig avslutning på fredagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Elle sa...

Tänk att körsbären redan är färdiga! Sommaren går verkligen fort - som vanligt. Så fort att jag missat dina senaste inlägg. Även här är det varmt och jag tillbringar så mycket tid som möjligt utomhus.
Vilken underbart vacker ort Kristianopel är! Det är verkligen värt ett besök.
Ha en fortsatt fin sommar!!!
Kram Elle

Meta sa...

Det är nu det är som härligast i trädgårdslanden tycker jag med alla bär och frukter.
Ha en härlig helg.
Kram Meta