måndag 13 maj 2024

Nya rutiner mellan hägg och syren


Då är vi där igen, vid den extremt korta tiden mellan hägg och syren.
Vår syren slår snart ut och grannens hägg i bakgrunden har snart blommat färdigt.
Passande är det också att jag börjar lägga mig till med nya rutiner, för mig känns det riktigt stort att gå från 50 till 25% sjukskrivning :-)


Den här helgen slog vädret om med besked, egentligen precis som vanligt, bara lite senare än vanligt.


Den långa prognosen visar inga som helst tecken på frost, i alla fall inte de närmaste 14 dygnen. Maken kånkade med andra ord ut alla stora, tunga krukor från garaget. Nu står de utspridda lite här och var för att vänja sig lite sakta vid utomhusliv.


1 - 0 till maken!
Men döm om vår förvåning när det faktiskt inte var en sork utan en mus :o
Oavsett ras har vi tagit en och fällan är tillbaka i en av gångarna för att se om det var mer än en.


Sommarkrukorna ser inte mycket ut för världen, men jag hoppas att de blir med tiden. Sol, värme, vatten och näring borde väl göra susen tänker jag :-)

Måndag med nya rutiner och mer arbetstid.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: