onsdag 15 maj 2024

Äppelblom


Jag tror jag är kär, kär i våren <3
Har ni sett något så vackert? 
Och vi har tre gamla knotiga äppelträd fulla av blom, dessutom två som vi planterat


Sol, värme och äppelblom, det är livet på en pinne.


De gamla knotiga träden är 'Ingrid Marie', 'Gravensteiner' och en okänd Astrakan liknande sort.
De nyare träden är 'Signe Tillish' och 'Amorosa'.
En bra variation för att göra smakrik äppelmust :-)


Önskar egentligen att vi hade fler äppelträd, och vi har planterat fler men de har fått problem pga myrinvasioner. Med andra ord, de har inte klarat sig.
Vi hade ett päronträd, men det fick tas bort av säkerhetsskäl när vi bytte avlopp och grävde ner fjärrvärme/fiber.


Sen måste jag ju bara avsluta med lite syrendoft :-) Eller i alla fall bilder och jag hoppas ni känner doften ändå. De lila bondsyrenerna fanns när vi köpte huset och jag är så glad för dem.


Den vita syrenen har vi satt, ett skott från samhällets prästgård. En riktigt gammal sort och så himla söt.

Onsdag och vi är redan mitt i veckan.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: