tisdag 28 februari 2023

Yoga mot migrän och huvudvärk


Jag känner att jag tappade jättemycket efter covidinfektionen, fick det liksom inte ur kroppen på något sätt. Ingen ork, bara jättetrött och infektion på infektion.
Efter ett par veckor med kortison känner jag att livsandarna återvänder, beror kanske på att jag kan andas med näsan igen ;-)
För att nu äntligen komma igång med något, har jag påbörjat ett 16 veckors träningsprogram med Sandra Friberg. Jag har följt henne på insta hur länge som helst, men nu har jag gjort slag i saken.

Tack vare Sandra kom jag också över boken av Per Söder.


Jag testade Göran Boll´s migrän- och huvudvärksövningar för några år sedan, men fick inget resultat. Var troligtvis inte tillräckligt ihärdig. Men med några år mediyoga i kroppen och Sandras träningsprogram tänker jag återigen ge mig i kast med yoga mot migrän och huvudvärk :-)

Skulle det mot förmodan ha samma resultat som förra gången, det vill säga inget, har jag ju inte förlorat något mer än blivit lite tränad. Träning kan ju aldrig vara i onödan tänker jag.


Tisdag och jag ser fram mot många veckor med träning, yoga och meditation.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: