lördag 25 februari 2023

Grönt är skönt


Som jag älskar färgerna i vårt sovrum, kommer nog aldrig att ångra den gröna kontrastfärgen bakom sänggaveln. Den gröna färgen ger ett sånt härligt lugn.

Eftersom det är lördag, snö och halv storm, passade jag på att bädda rent med nyinförskaffade, gröna, linnelakan. 
Alltså tvättat lin, finns det något skönare? Mjukt mot skinnet och svalt.


Visserligen blev två olika nyanser av grönt på kuddöverdragen, men det kan jag leva med. De kommer att bli mer lika efter några tvättar i alla fall.
Jag brukar passa på att köpa på mig hemtextil i linne när de stora nätbutikerna har rea. Den här gången var det 30% vilket gjorde att priset blev helt överkomligt :-)


Lördag med vitt på marken, då städar vi på olika sätt i huset. 
Jag bäddar, torkar damm och rastar snabeldraken. 
Maken fixar miljöstationen och förbereder gästrummet för kommande renovering.

Ha en fin fortsättning på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Så snyggt och skönt med grönt...jättefint! Linnelakan är magiskt, dock dyrt så är det rea är det bara att passa på :)
Kram från Titti