onsdag 1 februari 2023

Hej februari


Tror ni de är svåra att hitta?
I alla fall i skymning på golfbanan, men förra helgen kunde jag fylla på med ytterligare ett rådjurshorn.
Det här hornet var ganska mycket mörkare än de andra vi hittat genom åren.


Ytterligare ett till samlingen :-) 
Samlingen  som just nu bara ligger och samlar damm ;-), men de brukar dyka upp, lite då och då, i diverse "installationer". I ljuslyktor, i dukning eller tom i buketter och blomgrupper.
 
Jag tycker ändå att de är väldigt vackra, en del skulle säga makabra. Speciellt makabert är väl ändå hornen med hela skallen, med största sannolikhet ett trafikskadat eller slaget av ett lodjur.


Onsdag, den första i februari och jag har varit hos naprapaten för en uppföljningsbehandling av ländrygg och nacke. Gissa om jag blev mörbultad, känner mig rentav sjuk om jag ska vara ärlig.
Det får bli lite mat, vila och så småningom Mästerkocken på tv helt enkelt.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: