torsdag 2 mars 2023

Lagt ytterligare ett, till samlingen av år


Vilken födelsedag <3
Så tacksam för att jag fått fira ytterligare en födelsedag, smakar lite extra på siffrorna, sextio. 
Alltså sextio år, var tog alla dessa vägen?
Det låter gammalt, men jag känner mig inte ett dugg äldre än i går ;-)

Oavsett var livets alla tidigare dagar tog vägen, firades jag av maken på Österlen <3
God mat hos Sjöfolket, ett återbesök på Karl Fredriks Eklaholm, fika på Olof Viktors och massor av fin natur i underbart vårväder.


Bara att kunna skönja Bornholm i havsdiset är en ynnest.


Vi lyckades även få syn på några av de viktigaste vårtecknen, tranor i plog över södra Blekinge och sjungande lärkor i Skåne.


Gravänderna var nog inte riktigt kontanta, de förde ett hiskeligt liv och slogs om vem som skulle bestämma.


Från Eklaholm fick en länge efterlängtad present till mig själv följa med hem.
Har ni sett trädgårdsserien om den Viktorianska köksträdgården med trädgårdsmästarnas, mästare Harry Dodson? Oavsett om ni sett serien eller inte, så var det när jag såg tv-serien, jag blev kär i rabarberkrukorna.


Nu är inte det här en "äkta engelsk" kruka, men den har samma funktion, att kunna driva glasrabarber på ett "snyggt sätt" ;-)


Efter en födelsedag, mer eller mindre i bil, är det skönt med ytterligare en dag ledigt. Röra lite på de stela lederna genom att jaga dammråttor och sätta fart på några degar.

Ha en fin fortsättning på veckan<3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Stort Grattis om jag inte sagt det. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Åhh GRATTIS! Vi är samma årgång minsann! Ja åren går fort, tiden också...nu gäller det att njuta minsann :)
Kram från Titti