torsdag 16 mars 2023

Emalj och fröfrossa


Är den inte ursnygg?
4 liter från Kockums, helt emaljerad och funkar kanon på induktionsspis :-)
Jag slog till eftersom jag fick presentkort från min arbetsgivare och Cervera hade rea.


Kastrull och durkslag, perfekt för ångkokade grönsaker och de frekventa pastakoken ;-)

Nu åker en av de rostfria kastrullerna från Ikea som rostat i botten. Alltså varför rostar rostfria kastruller?
Jo, jag vet. Inte det bästa rostfria materialet, man får det man betalar för osv, osv.....


Nu blir det emaljerat i stället. 
Det är ju inte den första emaljerade kastrullen heller, vi har fler, både retro och nya :-) Älskar emalj!


Jag som normalt sett inte sår jättemycket sommarblommor, fick feeling och beställde lite fröer även i år :o
Men de här kommer passa så bra ihop med de jag sådde första gången förra året och har fröer kvar. 
Tänk en rabatt med bara sommarblommor <3 
Vi får se var den hamnar, någonstans där inte sniglarna äter upp dem direkt. Eller kanske tom i olika krukor?
Luktärter har jag alltid i stora krukor. Mina dahliaknölar kommer också att hamna i krukor, sniglarna gick fruktansvärt hårt åt dem förra sommaren. Det lutar nog åt en sommarrabatt bestående av krukor och kanske lite uppblandat med grönsakerna?
Härliga funderingar <3

Torsdag och bara en dag kvar framför jobbdatorn.

Ha en härlig fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: