tisdag 14 mars 2023

Sticka, sticka, sticka


I veckorna känns det som om tiden räcker till att jobba, äta, sticka och sova med nattlig migrän däremellan. 
Vilket ekorrhjul jag hamnade i, igen!
Stickningen känns som en räddningsplanka, måste bara fundera på vad jag ska sticka härnäst ;-)

Det läskigaste gjorde jag i fredags, satte saxen i stickningen och delade den mitt fram :o
Aldrig gjort förut, men det är klart jag zigzackade först två sömmar och klippte sedan mellan dem. Nu håller jag på med framkanterna som ska sys fast i kanten och sedan vikas över det klippta och sys över för att dölja det klippta? Jag vet, visst låter det krångligt. Jag återkommer med slutresultatet.


Kanske ska visa mönstret också, inte bara avigan ;-)

Tisdag och nästan all snö är borta efter en natts regnande och sedan blåst på det.
Nu säger prognoserna att det ska bli kallare igen och eventuellt mer snö. Den som lever får se!

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: