fredag 31 december 2021

Duka för årets sista måltid


Årets allra sista dag har bjudit på både regn och dis. All snö och halka är ett minne blott och promenaden till kyrkogården blev fuktig.
Ute vid minneslunden steg vattenånga upp ur den öppna rännan i sjön och skapade ett trollskt dis, så vackert.


I kväll dukar vi för två, som vi så ofta gör på nyår. 

Till kvällens tre-rätters dukar jag upp med festservis nummer ett, Stig Lindbergs LA Colorado. Av allt det porslin vi har, är detta min absoluta favorit. 
Jag hade mer än gärna haft fler servisdelar och jag skannar auktionssiterna lite då och då. Tyvärr är vi ju många som älskar Stig Lindbergs porslin och priserna blir därefter.


Inga nyårsblommor är inköpta, men det kändes lite överflödigt när ändå julblommorna fortfarande är som finast :-)


Önskar min familj, vänner och läsare en underbar kväll och ett Gott Nytt År.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vacker dukning för två. Jag ska duka nu för tre. Gott Nytt År! Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Här blir det en god middag bara för oss två också! I all enkelhet även detta år...
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kram från Titti