måndag 20 december 2021

Nu är det nära


Hoppla, hoppla....
Måndag den 20:e december, bara tre dagar kvar till lillejul och fyra dagar kvar till julafton.
Det är också tre dagar kvar att jobba innan några dagars ledighet, jomenvisst är det en arbetsgivarjul i år ...


Jag känner mig i fas ;-)
En del av maten är redan klar och ligger i frysen och väntar. Annat är på G och ytterligare annat görs i sista momangen. Värst är egentligen det där som ska till precis på slutet. Oavsett om vi blir klara eller inte, blir det jul ändå och mat kommer vi inte att vara utan, oavsett :-)
Det bästa med knytkalas ju!


Den vackra amaryllisen ligger före tidtabellen!
Men jag skyller på den kalla perioden när elementen eldade på som bara den.
Med lite tur är det i alla fall en stängel kvar till julhelgen.


Amaryllisarna som ska hängas i fönstren, står och väntar i matkällaren. 
Men även här verkar det vara liite för varmt. Istället för att hänga upp dem på onsdag får jag helt enkelt hänga upp dem idag, innan de slår ut helt :-)

I år är första året det inte blir några hyacinter till jul, har insett att de doftar på tok för mycket för att passa mitt huvud. Istället får det bli amaryllis för hela slanten. 

Måndag, bara tre dagar kvar till lillejul och fyra dagar kvar till julafton.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: