onsdag 8 december 2021

Blommor, blommor, blommor


För mig är blommor ett viktigt inslag i advents- och julhögtiderna.
Svärmor har alltid gjort de underbaraste julgrupperna, med ålderns rätt gör hon dem inte längre men är fortfarande lika träffsäker i sitt val av växter <3


På hedersplats på nya skåpet i matrummet står nu en julgrupp och bara väntar in högtiden.


I ett av matrummets fönster hamnade amaryllisen jag köpte tidigare, den trivdes inte riktigt i mörkret och rände iväg ordentligt. Nu håller jag tummarna för att stöden håller stjälkarna, annars blir de snitt i vas.

Bredvid står den ärvda julkaktusen full av knopp och någon enstaka blomma. Den kommer med största sannolikhet att vara som vackrast vid Lucia :-) Givetvis är den vit!


I hallen är jag redan på den andra omgången hyacinter, jag sätter ju ner dem i källaren så snart de börjar dofta för starkt :o

För varje vecka som vi kommer närmare jul, ju mer julblommor kommer det att bli :-)

Onsdag och vi är redan mitt-i-veckan.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: