torsdag 9 december 2021

Granen står så grön och grann


Som det kan bli!
Snöovädret satte P för våra planer att hämta julgran lokalt, inte kul att ge sig ut någon mil på grusväg :o

Istället fick det bli en mer lättåtkomlig gran från Skåne.
Lite mindre och nättare, men det hade jag redan på min önskelista <3

I år klippte vi inte upp granen och skippade därmed korgen som brukar sitta runt julgransfoten.


Även i år valde jag rött i granen tillsammans med lite guld, en del kulor är antika andra lite nyare. 
Blinget från Georg Jensen är något jag samlar på, köper någon då och då oftast på rean efter jul. 


Stjärnan i toppen, som nu sitter väldigt högt upp, kunde äntligen sitta i toppen. Toppen på granen hade just den där perfekta tjockleken som fjädern på stjärnan klarar av :o


De antika julkulorna är de jag tycker allra bäst om, önskar att jag hade fler. Men de blir svårare och svårare att få tag på. Man behöver ha lite tur om man ska ramla över dem till vettiga priser (inte samlarpriser).


Jamen lite så här ser granen ut från matrummet. Jag älskar när man kan se granen från flera håll!

Torsdag och granen står så grön och grann i stugan.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fint och juligt värre. Här kommer den inte in fören dagen innan dopparedagen. Kraaam Pia