torsdag 2 december 2021

Snö, snö, snö, Kung Bore är här


I morse stod det ganska klart för oss vad vi skulle göra efter en dag på hemmakontoret :o


Men om vi backar till i går morse, när SMHI hade gett Kalmar län orange vädervarning, det stämde ganska väl. Soluppgången var magisk <3

Framåt lunch började det snöa och det bara fortsatte och fortsatte......


I morse var det någonstans mellan 2 och 3 dm snö :o

Eftersom prognosen säger under 10 minus i natt passade jag på att sopa av bilarna och växthuset på lunchen.
Efter arbetsdagens slut gav vi oss på resten, maken med snöslungan och jag med skyffel.


Jag får nog motvilligt erkänna att det här styrketräningspasset kommer ge mig en träningsvärk som heter duga. Snöskyffelsmusklerna är inte riktigt upptränade :o


Torsdag, andra december, vi har fått vinterns första snöoväder och det är kälkbacke mot helgen.

Ha en underbar fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vintermys. Ja jag kan ju toklängta efter snö så att jag får åka skidor. Skotta lite snö är inte så tokigt det heller. Gratis träning. Kraaam Pia