torsdag 11 juli 2019

Välkomnande krukor


Ni vet den där tjuriga envisheten, när man bara ska trotsa både mygg knott bara för att.
Så var fallet igår!
Jag skulle bara bli klar med krukorna, krukorna som skulle ersätta den ogräsbevuxna jord/sandhögen som legat typ fyra år :o


Det fick bli singel, modell mindre, istället för jordhögen (det är ändå provisoriskt). Tre stycken krukor som jag köpt av dottern när de inte fick plats på deras gemensamma balkong.
Kallor och pelargoner från samlingarna.
Just kallorna är återkommande i trädgården, vid garageinfarten, vid kökstrappan, i krukor vid uteplatsen och nu även här.
Pelargonen i den stora krukan är vit och har jag bara lite tur är även den som hamnade i den lilla krukan lika vit. Men den kan lika gärna vara illröd eller skrikrosa, vad vet jag :o 


Så snart alla pallar och högar försvinner kommer det att se både välkomnande och hemtrevligt ut.
I alla fall till nästa projekt drar igång ;-) Ha, ha, ha....

Torsdag och sommarvärmen har hälsat på igen. Torsdag och bara en enda dag kvar att jobba den här veckan. Laddar faktiskt lite smått för helg redan nu eftersom jag måste orka en, EN vecka till innan jag får semester.
Ha en skön fortsättning på resten av veckan<3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Snyggt! Jag har aldrig haft kallor men ska nog testa det nästa år, eller ska man kanske köpa redan nu? Får väl läsa på lite om skötsel och övervintring. Kraaam Pia