onsdag 24 juli 2019

Årets första kantareller


I går kväll var jag, maken och sju miljoner myggor på promenad i skogen :o
Men det var en promenad som lönande sig, två liter rensade kantareller och sjuttioåtta myggbett ;-)

I kväll fick det med andra ord bli västerbottenost- och kantarellpaj. Bästa!!


Allt regn tidigare i sommar har slitit ut vår regnmätare, så en ny har införskaffats från EldGardens fina sortiment :-)


 Ni minns kanske min välbalanserade trädgårdsälva med den blåa glaskulan, den här är istället grön :-)


Allt eftersom valnötsträdets krona växer till sig får jag som vanligt flytta runt mina krukor. Nu fick tofsliljorna hamna på utsidan av planket så att de syns lite mer.
Är de inte helt underbara i sin enkelhet?


Onsdag och jag har hunnit rensa både köksträdgård och grusgångar fria från ogräs. Tumme upp på den!! Det är så evinerligt otacksamt för det är snart tillbaka igen :o Men samtidigt ser det så tråkigt ut om det inte är gjort.

Men som sagt onsdagkväll och dags för en kopp te på altanen.
Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: