fredag 26 juli 2019

Från morgon till kväll


Från tidig morgon till sen kväll har vi brottats med vårt plockepinn. 
Nu har vi kommit till det absolut värsta momentet, hittills. Nu ska själva nockprofilen skruvas fast i väggen :o
 Med ett spann på nästan sex meter blir det ju lite banan på den och vi var för trötta för att komma på hur vi ska få den garanterat rak och i våg.


Med andra ord så blir det fortsättning en annan dag, vi har ju inget val liksom, om vi ska bli färdiga.

Ett riktigt bra beslut tog vi i alla fall under dagen, vi flyttade dörren!
När vi började sätta upp alla stolpar, kände jag att dörren nog skulle flyttas ett snäpp, så blev det.
Nu blir det mer som två delar i växthuset, en att sitta i och en att odla i.


Som synes valde vi dubbeldörr, jätteskönt om man behöver kånka in och ut stora växter eller möbler. Det gör det också lättare om man vill ta något ut från källaren via tvättstugan (den vita dörren som syns i väggen).


Som ni ser är det ju fortfarande en konstig sandkant mellan de gamla plattorna och gatstenen. 
Vi har inte gjort något här ännu, vi måste lyfta alla stenar, och det vill inte säga lite, nästan 50 kvadratmeter. Jag blir trött i ryggen bara jag tänker på det ;-)
Men jag tänkte att vi skulle börja med att lägga en halvcirkel av gatstenar utanför dörren. Vad tror ni om det?

Fredag och jag börjar bli så där semesterdagvill :o
Ha en skön helg <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Jättefint! Funderar också på hur man ska anlägga utsidan på växthuset, inte kul med bara gräs heller, ja vi får se!
Ha en skön lördag!
Kram Titti