torsdag 18 juli 2019

Skapa nya vanor


Människan är av naturen lat och det krävs ganska mycket energi för att skapa en nya vana.
En del säger att det tar 21 dagar, andra att det tar 16 gånger eller till och med 66 gånger att skapa en ny vana. 66 gånger!!
Inte konstigt att det är så svårt att göra bestående förändringar, att skapa en ny vana :o

Efter en tuff höst, vinter och vår tänker jag använda en liten, liten del av min semester till att skapa en ny vana. Jag behöver säkerställa att jag blir piggare, håller en stabil energinivå och blir starkare.
Men människan är av naturen lat och jag inser hur tufft det blir att försöka hålla kvar vanan efter semestern, när vardagen med alla krav och måsten återkommer.


Till en del av min nya vana behövde jag byta ut mina gamla, utslitna löparskor. Skorna har tappat den ack så nödvändiga stötdämpningen. I helgen valde jag sportbutikens mjukaste och mest stötdämpade sko som passade mina fötter.
Sen håller jag också tummarna för sol och hyfsad värme så att Yogamattan kan rullas ut i trädgården, annars får jag helt enkelt se till att den får plats i växthuset ;-)

Torsdag, snart semester och snart dags att börja bygga en ny vana, en ny vana för ett piggare liv.
Ha en skön fortsättning på resten veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Det låter ju så klokt och bra det där. Jag har likadana tankar men... så svårt att komma igång. Snygga dojor. Kraaam Pia