onsdag 17 juli 2019

Sova bättre, sova mer


Jag tillhör den delen av befolkningen som sover lätt, sover så lätt att jag vaknar av ett fallande hårstrå i andra änden av huset.
Det här är inget som har kommit senare år, utan redan när vi flyttade till huset och det blev ännu värre efter att vårt första barn föddes.
Min lätta sömn har varit mer eller mindre hanterbar fram till i höstas, men nytt (stressigt) jobb, nattliga vallningar och fallande hårstrån satte P. En ekvation som helt enkelt inte gick ihop.


Jag har testat, snart, det mesta för att få den sömn jag såväl behöver.
Nu sätter jag mitt hopp till ”SleepBuds”, brusreducerande öronsnäckor som stör ut ljud från omgivningen med lugnande ljud.

Onsdag och sommarvädret fortsätter, mestadels moln med växlande sol ;-)
Ha en skön fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: