söndag 23 september 2018

Bärgad skörd


Men oj, här blev det visst paus några dagar :o

Förra helgen plockade vi ju ner alla valnötter. Maken och jag hann skala ett par kassar under veckan och i fredags började jag skala när jag kom hem från jobbet ..........


Nu ska nötterna torka i några veckor innan de är ätklara :-)


Jag tror minsann att vi har nötter så att vi klarar den här hösten och vintern ;-)


Efter att ha suttit skräddare på golvet i alltför många timmar, tror jag bestämt att jag ska ta mig en promenad innan det blir mörkt :-)

Ha en härlig avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan <3

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fantastiskt! Är dom lika goda som jag tror? Rent av godare. Kraaaam Pia

Klevis sa...

Helt otroligt så mycket nötter.

Veronica sa...

Häftigt att kunna skörda sina egna julnötter! Själv tål jag dem inte men jag tycker de är så fina :)

Nu kommer hösten och man får lite mer "innetid" och framför allt tid att läsa bloggar :D

Kram