torsdag 6 september 2018

Njut av överflöd


Vilket fantastiskt överflöd naturen bjuder på i år, i alla fall i form av frukt och grönsaker.

Jag har ju tidigare skrivit om våra enorma mängder av äpplen som blir både must, torkade ringar, mos , kompott, paj- och kakfyllningar. Phuuii!

Sen har vi ju persikoträdet, persikoträdet som varje dag är en påminnelse om makens morfar. 
Jag tycker att det är fint att ha växter som minnen av de som inte längre finns med oss.


De håriga persikorna avnjuter vi precis som de är, rättvist fördelade ;-)

Så blev det torsdag även den här veckan, den här veckan som varit både kort och lång. 
Långa arbetsdagar och korta kvällar :o

I morgon har jag lovat mig själv att få njuta av fredagen, njuta genom att städa av hela huset (ha, ha, ha, ha) 
Men det är faktiskt skönt att ta fredag i ett nystädat hus, sjunka ner i soffan efter middagen och slötitta på något matprogram innan John Blund förhoppningsvis kommer på besök.

Ha en härlig fredag <3

5 kommentarer:

Ingmarie We sa...

Persikorna ser verkligen jättefina och delikata ut. Och här i Halland dignar äppleträden med frukt. Ha en fortsatt skön weekend.

Villrose sa...

Så fine fersken!
God helg

Carina sa...

Härligt med persikor och växtminnen. Jag kom osökt att tänka på inläggningen som kvinnan i huset gjorde när jag var i Kroatien för länge sedan. Där mognade de så fort att hon så fort det blev ett tråkigt märke eller liknande skar ner och la in dem i sockerlag. Ljuvligt gott det också - särskilt senare på året.

Ha det gott! Carina

Jannibele sa...

Så fantastisk å ha et ferskentre som gir sånne fine frukter. Riktig så eksotisk. Her hos meg ville de nok aldri ha overlevd vinteren.
Jannicke

Rost och rädisor sa...

Oj, vad persikorna ser mumsiga ut. Lycka att ha ett uppvuxet träd. Har nyss köpt ett och det ska bli spännande att se om jag klarar blomningen eller behöver täcka och krångla.
Allt gott
/Anette