lördag 29 september 2018

Ölands skördefest


Så har vi gjort det igen :-)
Varit på Ölands skördefest, i perfekt väder och före rusningen.
Som vanligt handlar skördefesten, för oss, om mat ;-)


Bilen packades, som vanligt, med både stolar, tallrikar och bestick. Eftersom det är skördefest behövs ju ingen mat packas ner.


Lunchen bestod av rostbiff från Mysingekött i Bårby tillsammans med potatissallad och lite grönsaker.


Sen är det ju aldrig fel med kaffe på maten och ett wienerbröd från Fredriks Bröd och bakverk i Färjestaden.

Med mat i maten körde vi ett inköpsvarv runt halva ön, mestadels mitt på som omväxling.


 Långt från skördefestglam och loppisar fick underbara Kapelludden fick bli fikastopp nummer två ;-)

Inte en enda vilsekommen turist :-)


 Visserligen kände vi av den kalla nordanvinden, men det var ju bara att bita ihop och krypa ner bakom murarna i S:ta Birgittas kapell.


Efter Kapelludden åkte vi en snabbis till Borgholm för att sedan vända hemåt. Vilka köer vi mötte!!


Som ni ser fyllde vi bilen, potatis, lök, kyckling, ett styckat lamm, goda oljor, fisk och skaldjur :-)

När jag tittar ut genom fönstret idag kan jag konstatera att vi valde rätt dag för skördefest :-)

Ha en härlig fortsättning på helgen <3

3 kommentarer:

Meta sa...

Skafferiet fullt ser jag härligt att både få njuta och handla det gillar jag. Som sagt nån gång ska jag nog komma dit får boka boende hos vänner så vi kan gå och njuta lite i taget, låter det som.
Ha det gott
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Fick en dos av skördefesten igår! Vädret var helt underbart! Jag kommer att bo granne med Mysinge kött nu så det blir perfekt. Bara att kvista över gatan för en bra köttbit...
Härliga bilder och så mycket gott ni fick med er hem :)
Kram från Titti

Rost och rädisor sa...

Härlig storhandling och man anar kulinariska höjdare i det Davidssonska köket.
Allt gott
/Anette