tisdag 4 september 2018

Nytt och gammalt i skön blandning


Åhh vad jag gillar blandningen, blandningen av nytt, gammalt och återbrukat.

När det gäller möbler är det sällan det kommer in något helt nytt, nytt för oss men inte nytillverkat. Däremot tycker jag om att ha lite olika blickfång, gärna säsongsanpassade. Nu är det mycket ljuslyktor och ljusstakar som letas fram. Mys, mys, mys!


Vi har försökt att göra huset så ljust som möjligt, utan att för den skull bli sterilt (ve och fasa för sjukhuskänslan).

Sen bara älskar jag funktionalism, för mig betyder det att saker och ting ska ha en funktion.
Sen gillar jag ju också att blanda in lite industriellt, mjukt möter hårt liksom.


Fåtöljerna från möbelaffären har några år på nacken, men är fortfarande lika sköna. De samsas bra med mormors ommålade bord och en stor, klumpig stol med stort affektionsvärde.

Som synes består ljuskällorna i nedervåningen mestadels av nakna glödlampor, funktion, funktion, funktion.....

Hmmm, magen skriker! Dags att ta tag i lite matlagning.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Älskar att du återvinner och tar till var det gamla blandat med det nya. Härligt! Kraaaaam Pia

Meta sa...

Det där med återvunnet det är en bra grej. Här är mycket åxå från loppis eller goa vänner och släkt.Att saker ska fungera är ju viktigt, vi bor inte så stort så då är det nödvändigt.
Den gamla stolen är ju bara så fin.
Ha det gott här regnar det nu.
Kram Meta