torsdag 14 april 2016

Dra i handbromsen


Men har ni sett?

Nu känns det nästan som det är dags att dra till ordentligt i handbromsen. Stjärnmagnolian slår snart ut, det känns som väldigt tidigt.


Dessutom ligger praktmagnolian inte långt efter, det vill jag lova, är ännu mer väldigt tidigt :o


Jag utlovade ju en förhandstitt på trädgårdsplanen, nedåt är norr och uppåt är söder. Åt vänster och neråt har vi vägen, åt höger och uppåt har vi grannar.
De ljusgröna rundlarna är äppel- och biggaråträd. De mörkgröna i söder, mellan äppelträd och biggarå, är magnolior.
Den mörkbruna fyrkanten på högersidan är köksträdgården med de nya pallkragarna inritade. I köksträdgården står även valnötsträdet och vinbärsträden.
På höger sida, mot huset, står dagens växthus och den streckade linjen är det kommande växthuset.

Phui! Tror jag nöjer mig med det ;-)



 Här är en av anledningarna till att en del växter ska flyttas runt, de självsådda är inte alltid så färgstämda ;-)


Däremot ska inte några lökar i mossmattorna flyttas, de ska snarare bli fler :-) 
Det är baske mig det bästa med våren, när alla lökar kommer upp överallt och dessutom tacksamt sprider sig.

De som orkade med mig ända hit, får ha en fin kväll. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ojojoj det var inte illa att få till en sån plan får nog komma och se det på plats någon gång blir lättare så. Har svårt för ritningar nämligen
Ha det gott i morgon är det fredag
kram Meta