lördag 2 april 2016

I glashusets värld


När vårens dagar blir allt längre och solens strålar värmer mer och mer, då går det undan i det lilla växthuset.
Persikoträdet har fått blad och har nästan blommat ut, även fruktämnen på G. Det blir till att vara väldigt försiktig den dan trädet ska flyttas ut.


Limeträdets frukter går från mörkt gröna till citrongula och blommorna står i kö för att slå ut. Doften som slår emot en när man öppnar dörren är helt överväldigande. I love it :-)


Jag hade ju tänkt att plantera om mina pelargoner, men just nu ser det ut som om jag är på tok för sent ute :o Några av dem måste jag visserligen byta krukor på, men det är väl bara att ta det lite försiktigt så ska väl det gå bra.

I dag bjuder vädergudarna på ett ljust soldis, sånt där som gör att man kisar så tårarna rinner. 
Men jag tror bestämt att det drar lite i trädgårdstarmen, så det får väl bli en stund ute.

Ha en fin lördag. 

Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Härliga bilder från ditt växthus. jag har satt på en värmefläkt i mitt lilla glashus. Vintern biter sig envist fram. Kraaam Pia