söndag 16 december 2012

In i dimman ......


......... utanför fönstret är dimman lika tät och ogenomskinlig som filmjölk. Det töar så att isen dundrar loss ur stuprännorna och det tidigare dunlika snötäcket packas ihop till is.


Inomhus passar jag på att baka surdegsbröd, fritera julkakor , fika och göra allehanda må-bra-sysslor.


Det är tredje advent och i morgon börjar den sista arbetsveckan för året, en arbetsvecka som tyvärr varar i sex dagar - men det är OK, för jag vet att jag är ledig ända fram till efter nyår ;)

Se övriga fabrikörers tolkning av tredje söndagen i advent  HÄR.

Ha en skön och avkopplande fortsättning på söndagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Struvor på gång ser jag, gott! Ha det bara bra nu.. Kraaam Pia

Borgmästaren sa...

Mitt inne i arbetsveckan nu misstänker jag. Skönt med stundande ledighet