lördag 22 december 2012

Äntligen .......


......... får även jag julpyssla i lugn och ro :)

Kunde inte låta bli, julröda ranunkler på juldukat bord. Lite rött kan man ha!


Några vita broderade lakan med virkad spets, en extra duk och kökshanddukar är allt som behövs för att få matrummet juligt.


Jag är inne på tredje omgången vita hyacinter, men nu känner jag på mig att det är den sista för denna vinter.


Tradera igen :o kom precis lagom till jul, en strösockersked - perfekt till julgröten.


Första amaryllisen slog ju ut i rätt tid, är den inte ljuvlig? Så där lagom julig.


Ha en alldeles underbar lördagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad härligt med det röda och det vita tillsammans, riktiga julfärger. En sån skad vill jag också ha.. Kram Pia

Nya Anno 1900 sa...

Oj vad jag har letat efter sådär långa kanelstänger...utan att lyckas. Grattis till dig att du fått tag i några i alla fall, eller ett helt fång ser det ut som:)

Underbara ranunkel.

God Jul!