onsdag 5 december 2012

Ute - snö och kallt, inne - varmt och .....


....... det här börjar likna ketchup-effekten ;) Snö så långt ögat når!  Det är riktigt halt och vinterns första praktvurpa är utförd, en dubbel saltomortal med extra skruv och en rejäl sträckning från höger stortå till höger örsnibb :o


Tur att maken vet hur en snöskyffel ska tas ;o Även om han har god hjälp av snöslungan till de stora ytorna för bilarna.


Inne håller vi jäsvärme med hjälp av ugnar, tända ljus och en brasa.


Det luktar nybakat rågbröd, mmmmmm....... välkomnande och mysigt!


Ta det lugnt ute i halkan! Ha en fantastisk onsdag. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja det är väääldigt mycket snö. Dagens uppdrag blir att skotta, sedan blir jag sjukt sugen på bröd när jag ser vad du bakat men...inget bröd för mig på ett tag. Kraaam Pia

Elle sa...

Oj, hoppas det inte ger alltför många blåmärken. Jag tycker att första snöfallet är obehagligt eftersom vägen hem blir svår att komma uppför.
Här hade vi en vit helg, men nu är det grönt igen. Mer snö är dock på väg, så vi slipper väl inte undan.
Nu blev jag sugen på rågbröd. Ska nog ta fram rågmjölet mamma hade med sig i höstas.
Ha en fin dag!
Kram Elle

Maj sa...

Ojoj! Tänk vad lätt det är att halka och slå sig riktigt ordentligt. Men det verkar väl ha gått hyfsat, inget brutet...//M