måndag 31 december 2012

Året som gick .....


....... januari möjliggjorde årets första golfrunda, bara en knapp vecka in på det nya året. Vintern fortsatte lika snöfattig .......


...... redan i februari kom de första vårblommorna, vintergäck och snödroppar i trädgården ......


......... i mars månad fyllde vi på med lite nytt i köket, bland annat en ny taklampa .......


..... under april var det redan så skönt ute att vi kunde njuta utomhus ......


..... i maj månad firade far med en härlig familjefest. Jag skaffade mig ett riktigt sommaråk, nercabbat ska de va ;)


....... i juni månad fortsatte festandet:
Sonen hade kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest, svärföräldrarna bjöd på SPA-helg. Till midsommar blev det slottshelg med både golf och god mat för maken, mig och sonen.


...... under juli månad tog maken och jag tillvara på helgerna och njöt av den lilla ledighet vi lyckades sno åt oss.


...... i augusti tog vi en veckas semester, bara jag och maken. Österlen synades, framför allt trakterna runt Kivik, där vi bestämde oss för att bo.


..... med september kom den stora skördetiden och  vi försökte att ta tillvara på så mycket som möjligt.


Med oktober gav vi upp hoppet om en britt-sommar. Hösten gjorde sitt inträde och vi boade in oss i murriga färger.


I november fångades julinspiration på diverse olika julmässor och julmarknader, Huseby, Gamla Stan i Stockholm för att nämna ett par av dem.


Första veckan i december kom så snön, som faktiskt låg ända fram till julafton då det eviga regnandet tog vid. I skrivande stund är det barmark och bara några enstaka snövallar kvar.


Önskar mina läsare och följare ett riktigt gott slut på 2012 och en underbar början på 2013.
Tjingeling ♥

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Gott nytt år Catarina. Vad roligt att få se ditt år sammanfattat, gillar bildkrönikor. Kraaam Pia

carinaon sa...

Ha ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Carina

Kamomilla sa...

Gott Nytt år!

G:a Affären sa...

Såg att du fått så fina soppskålar av dina barn, hoppas du finner en passande skål till. Kul med årskavalkaden!

Jag önskar dig Ett Gott Nytt År!

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en jättefin tillbakablick på året. Och så fint hus du bor i, har alltid drömt om såna stolpar med krukor.
Önskar dig ett riktig
Gott Nytt År
Kramar
AnnaMaria