fredag 21 december 2012

En, en enda dag kvar .....


....... jaaa, jag vet att det är fler dagar kvar till julafton. Men jag har en enda dag kvar att jobba, innan jag får ta julledigt ;))


Passande ändå på att njuta av normal fredags-arbetstid. Vi hann med en tur till ett julpyntat Kosta och ett besök på ortens blomsteraffär.


Flest kassar hade jag med mig ut från blomsteraffären ;)) Jag säger som Ernst - det enkla är det bästa! Med blommor kommer man långt i julkänsla.


Hyacinter, amaryllis, ilex och annat smått och gott, kompletterat med lite plockat från naturen och julkänslan infinner sig så sakteliga.


I morgon upp som vanligt - men sen kan även jag njuta av ett antal sovmorgnar :) Ha en härlig avslutning på fredagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Anna sa...

Naturens skönhet
är obeskrivlig.
Kung Bore har målat allt
i silver och guld.

Jag vandrar
genom vinterlandet.
Snön knarrar
under mina fötter

Gnistrande pärlor
pyntar trädet
Och jag får njuta
alldeles gratis.

Kylan biter
I mina kinder.
Solen står lågt
och värmer inte.

Frusna händer,
frusna fötter
men tankarna på vänner
ger mig värme i hjärtat!

En riktigt god jul till dig och de dina önskar jag dig från ett vintrigt Gotland!

Villa Ryttarängen sa...

Härlig julstämning du har fixat. God Jul...Kram Pia