lördag 30 juni 2012

Jordgubbstider ........


...... är härliga tider!! Sitta i skuggan på altanen, med ett fat jordgubbar och ett glas vitt - det är sommar det.


När dagens gubbar inhandlades passade jag på att beställa en hel låda gubbar till nästa helg. Det ska bli sylt och annat godis att spara undan till vintern. Plättar med jordgubssylt ger en smak av sommar, oavsett årstid.


Eftersom vi var i växthusen i Långasjö och handlade, slank det även med en och annan tomat. Det blir tomatsallad till det grillade i kväll, efteråt blir det givetvis jordgubbspaj :))

Ha en Underbar avslutning på lördagskvällen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Kristina sa...

Ser jättegott ut, jordgubbar är verkligen sommar. Vi har nyss ätit jordgubbstårta.
Trevlig blogg du har!
/Kristina

Kamomilla sa...

Hej!
tack för din riktigt trevliga hälsning hos mig!! Skönt med människor som förstår!!
Själv har jag studerat på en baslinje (både fotografering och bildredigering) och utbildar mig nu vidare till en yrkesexamen, som jag borde få om ca 10 månader.

Trevliga fotostunder!

Kamomilla

Villa Ryttarängen sa...

Härliga bilder. Vi brukar också köpa en hel låda som vi fryser ner i lagoma små askar till vintern och så kan man ju göra lite sylt också. Kram Pia